ASEZARILE RUPESTRE ROMANESTI IV – MUNTII BUZAULUI

Muntii Buzaului, respectiv zona Alunis-Nucu-Bozioru, ascund aproximativ 30 de asezari rupestre.

Cele mai cunoscute vestigii rupestre din Muntii Buzaului, situate intre satele Nucu (comuna Bozioru) si Alunis (comuna Colti), pe culmile Crucii Spatarului si Martirei, sunt: Alunis, Agatonul Vechi, Agatonul Nou, Bucataria, Pestera lui Dionisie Torcatorul , Fundatura, Fundul Pesterii, Ghereta, Piatra Ingaurita (Pestera lui Iosif, ) si Pestera de la Culmea Pietrei (Usa Pietrei).

ASEZARILE DE LA NUCU / BOZIORU

IMG_5567

Asezarile rupestre din Buzau sant cele mai frumoase, misterioase si neintelese dintre toate lacasurile rupestre de acest tip din tara.

Este impropriu a spune ca aici oamenii primitivi au sapat in piatra un fel de caverne pentru a se adaposti. Daca te uiti cu atentie la detalii iti dai seama ca acesti misteriosi constructori erau niste adevarati esteti care infrumusetau cu arta cioplirii pietrei orice atingeau. Priviti detaliile de la usa cat de perfecte sant chiar si dupa milenii.

Am mai vazut acest tip de intrare foarte asemanator la constructiile etruscilor, care cu siguranta au plecat din Carpati.

IMG_5577

Privita de afara, intrarea pare trapezoidala, tipica constructiilor din piatra raspandite in mai toata Europa, ceea ce ne face sa credem  mai mult ca sigur ca  cei care se delectau facand astfel de lucruri erau o mare civilizatie.

Imense dale de pitra slefuita au fost ridicate de o forta nevazuta si asezate in picioare.  Oare ce s-a intamplat in acele timpuri, ce mare dezastru s-a dezlantuit incat a distrus pana si piatra?

IMG_5589

IMG_5652

Aceasta constructie ma poarta cu gandul la marile mistere ale lumii antice. Intrari si ferestre marginite de arcuri de cerc sau de cate un un unghi sculptat cu grija in piatra par un detaliu important in acele vremuri. Ferestre mici pozitionate in locuri si unghiuri stranii iti atata imaginatia pentru a gasi raspunsul pentru utilitatea lor.

IMG_5647

Acesta este intrarea dintr-o asezare etrusca din Italia. Oare de ce seamana asa de mult aceste ferestre?

Si aceasta este tot o constructie etrusca din Italia. Nu vi se pare ciudat ca cele doua intrari au aceeasi particularitate? Pare ca mesterii foloseau aceeasi tehnica pentru constructii pentru ca, probabil, erau aceeasi constructori care au plecat din Carpati sa isi incerce norocul pe alte meleaguri.

Maretia si frumisetea acestei constructii este coplesitoare, gandindu-te la perfectiunea cu care oamenii construiau in acele epoci.

IMG_5650

Acesta este ceea ce arheologii  numesc un dolmen, sau monument funerar de piatra. Vegetatia a invadat marele monolit dar nu a reusit inca sa-l doboare.

Acest asezamant este numit de arheologi dolmen, numai ca nu are nimic in comun cu clasica constructie funerara.  Acest minunat monument de piatra a fost candva o casa pentru ca acelasi tip de constructie se gaseste in mai toate partile Europei megalitice iar oamenii de stiinta straini le numesc case.


Foto: http://romaniamegalitica.blogspot.ro/2010/10/muntii-buzaului-un-dolmen-monolit-urias.html

Acesta este un monument sau casa etrusca. Comparatia faceti-o dumneavoastra.

Acum, in momentul in care scriu aceste randuri, ma conving din ce in ce mai mult ca toate constructiile din muntii Buzaului au multi frati in afara tarii. Am sa scriu un articol in care am sa compar asezarile noastre cu cele din afara. Ce durere pe oamenii de stiinta….

Aceasta este o constructie in trepte pentru ca la etajul superior se vede o alta intrare intr-o alta locuinta. Natura a incercat sa isi dovedeasca suprematia si iata cum este adevarat ca si din piatra seaca apare un falnic copac.

Nu as putea sa ma gandesc la aceste constructii altfel ,decat ca, in acele vremuri au fost case locuite. Intrarea, ferestrele si gaura din acoperis pe care iesea hornul ma impiedica sa ma gandesc la ele ca la comune monumente funerare.

 

Aceasta piatra este numita  trovant si se presupune ca este creata de natura. Eu nu voi putea sa cred niciodata ca natura a creat o capodopera de acest tip pentru ca in natura nu se vor gasi niciodata conturate atat de bine detaliile unui desen.

 

ALUNIS-COLTI

Maretia constructiilor de piatra si ingeniozitatea constructorilo te lasa fara rasuflare. Nu putem sa nu admitem ca erau cu siguranta mari artisti.

Biserica rupestra Alunis

Un alt monument megalitic stricat de biserica.

Biserica rupestra Alunis

Interiorul unei constructii inegrita de timp si de focul care candva ardea in vatra sa.

Biserica rupestra Alunis

Alte minunate asezari care te fac sa visezi la vremurile apuse, pline de vraja si mistere.

As dori sa priviti cu atentie detaliile ca sa va convingeti ca aceste asezari nu erau simple gauri scobite in piatra de oameni primitivi.

Unele sant in parte distruse dar nu si-au pierdut inca misterul…

PIETRELE SCRISE DIN MUNTII BUZAULUI

Acum as dori sa va arat si proba care sustine teoria ca acesti oameni care traiau aici erau niste intelepti, care nu numai ca stiau arta de a construi in piatra dar si scrierea.  O scriere bizara, ciudata dar care reprezenta ceva in acele timpuri. E foarte greu sa studiezi semnele pentru ca inainte trebuie sa ghicesti care sant cele originale. Vandalismul epocii moderne si-a spus cuvantul,  pentru ca deasupra minunatei scrieri antice apar semne si mesaje ale lumii moderne. Pacat.

Un profesor care se ocupa de cercetarea acestor locuri afirma ca pe acesti pereti apar crucea de malta, pumnale japoneje si diverse alte semne neintelese. Aceste explicatii au fost transmise de catre toate televiziunile din Romania dar nimeni nu s-a gandit daca acestea ar fi intelesul lor.

Ma intreb cu stupoare ce ar cauta pe peretii unor asezari neolitice sau dacice pumnalele japoneze sau crucea malteza? La poporul nostru aceste semne reprezentau altceva. Crucea reprezenta axa lumii, este simbolul care a fost copiat si transformat dupa zvastica care pentru noi era floarea vietii care se gasea in Carpati. Cat despre pumnalele japoneze, marele traducator si scriitor Zaharia Sitchin traducea acele semne „sumere” pe care le-a chiemat din.gir ca pe niste rachete ale zeilor. In desenul de jos, asa zisele pumnale seaman mai degraba cu rachete care se deplaseaza spre cer cu ajutorul jetului propulsor din coada. Nu uitati ca dacia a fost tara adevaratilor titani care au luptat impotriva zeilor.

Alte semne seamana cu scriera etrusca sau cu runele.Oricum ar fi, nu trebuie sa subestimam intelepciunea si cunostintele anticilor. E greu de inteles cum se face ca ei ne spun lucruri complicate iar noi cei inteligenti nu le intelegem. E greu de crezut cum se face ca ei erau detinatorii unor mari secrete pe care noi azi nu numai ca nu le stim dar pe care refuzam sa le intelegem.

Fiecare semn scrijelit are o semnificatie plina de mister. Un mister pe care cei care ar trebui sa il studieze si sa-l dezlege nu o fac.

Este greu de crezut ca aceste enigmatice figuri sant desenate pe pietre fara a avea nici o semnificatie.

Pe acesta piatra ,probabil, sant versuri intregi sau un mesaj care ar trebui sa ne dezvaluie secrete ale timpului de mult apus.

Renumita piatra scrisa pare mai degraba o  harta stelara decat o piatra cu semne neintelese.

Probabil va veni o vreme cand misterele acestui popor marginalizat si umilit vor iesi la suprafata.

Misterele Daciei nu vor conteni niciodata sa ne uimeasca si sa ne faca sa visam. Sper ca intr-o zi se va trezi in noi, in cele din urma, dorinta de a sti cine santem si vom cauta cu totii sa descifram misterele pe care poporul de eroi ni le-au lasat scrise in piatra.

Semnele de pe acesti pereti sant cu adevarat un mister care sper sa fie dezlegat vreodata.

Vechimea lor se vede pentru ca contururile si-au pierdut din claritate in unele locuri dar acest lucru nu ne impiedica sa vedem frumusetea si maretia creatiei acelor oameni.

AUTOR: GABRIELA DOBRESCU

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s