GAMALA, SECRETUL ORIGINII LUI ISUS, PARTEA 1

   

ORASUL GAMALA

  HARTA  GAMALA

Acum mai bine de un deceniu si jumatate am inceput munca mea de cercetare pornind de la un lucru care mi se parea extrem de simplu in acele timpuri,  pentru ca nu stiam ca de fapt de aici trebuie sa inceapa orice persoana care doreste sa descopere adevarurile care ne-au fost ascunse de milenii. Am citit biblia.

Doream mult sa citesc acesta carte pentru ca voiam sa inteleg de ce toti cei care se bat cu pumii in piept ca sant crestini, care se inchinau de mii de ori, care stateau in genunchi ore in sir, care te infruntau cu o furie iesita din comun cand le atacai dumnezeul erau atat de rai atat de inumani, de falsi, de lingai, de lasi, de doritori de averi si mai presus de toate atat de prosti, ignoranti, ingamfati, prefacuti.

De la acest citit al bibliei am ajuns sa o studiez, lucru putin inteles de oile domnului, care considera ca nu ai cum sa faci acest lucru daca nu faci teologia. Pai cum e posibil asa ceva, mi-am zis? De unde invata de fapt popii cum sa se milogesca sa le dai bai, sa te privesca de sus si sa te invinuiasca ca nu platesti cotizatia, sa te sfideze trecand pe langa tine cu masina de 100.000 de euro, sa te minta ca te vindeca si ca te duci in rai, sa te amenite ca vei fi dus in iad daca nu ii asculti, sa iti spuna ca cea mai buna religie e cea ortodoxa si ca ar fi bine sa nu mergi la catolici, dar in acelasi timp iti pledeaza iubirea fata de toti fii domnului si alte dobitocii de care imi este scarba sa mai amintesc???? De unde stiu aceste lucruri? LE INVATA DIN CARTI !!!

Oooo, pai daca ei invata cum sa fii un ipocrit in loc de om din carti, atunci m-am gandit sa incerc sa ved ce zic aceste carti care in scurt timp te fac sa devii un cersetor autorizat, un om fara principii, un mincinos care pentru bani nemunciti iti indruga orice.

Ei bine..de aici a plecat totul si am ajuns in scurt timp sa cunosc  si sa studiez cu conferentiati universitari, doctori docenti, cercetatori independenti, scriitori, oameni de afaceri, care faceau acelasi lucru ca si mine si care fiecare pe drumul sau a descoperit acelasi lucru: religia este cea mai mare plaga a acestei societati.

Religia este o inventie a romanilor care dateaza de acum 2000 de ani si este o reunificare a cultului zeilor pagani care adorau soarele. Isus este la fel de inventat si de contestat cum este si dumnezeul la care se inchina ingenunchiatii care oglindesc chipul sau de idiot, tiran, mincinos, asasin, las, ingamfat, prefacut ca si ei.

Cand le vorbesti de dumnezeul acesta nenorocit ochii li se lumineaza, vocea le tremura, portofelele se deschid si dintr-o data devin buni numai pentru o clipa pentru ca apoi se intorc la ceea ce stiu sa faca cel mai bine: sa dea lectii de cum sa crezi fara sa cercetezi, cum sa te impingi cu coatele si genunchii la pomana cu sarmale a bisericii, cum sa calci in picioare pe ceilalti, cum sa minti daca ti se ofera bani, cum sa il spionezi pe cel de langa tine, cum sa il denigrezi pe cel care nu este ca tine, cum sa il ofensezi pe cel care nu gandeste ca tine si alte minunate moduri de comportament crestinesc.

Dar sa trecem la lucruri mai laice. In Italia, tara in care se afla tartorul care conduce aceasta lume de mielusei al domnului, un impresionant numar de persoane erudite au descoperit cum au facut ei popii sa inventeze aceasta religie bolnava si cam de pe unde s-au inspirat ca sa il inventeze pe Isus, un personaj care nu a existat ca fiu al lui dumnezeu dar a existat ca om. Un om care a luptat impotriva romanilor si a canonizarii fortate pe care aceastia au facut-o in intrega lume.

Ca sa va explic tot ce stiu, tot ce s-a descoperit, tot ce s-a falsificat ar trebui sa scriu mii de pagini…desi vreo 300 le-am scris deja intr-o carte care fiind impotriva bisericii trebuia sa accept sa o public cenzurata. In acest fel am realizat ca adevarul se spune GRATIS si am publicat-o pe internet in 2009. Am avut sute de mii de cititori. Unii pro altii contra desi probele erau evidente, pana cand in 2011 apare Mauro Biligno, traducator recunoscut al limbilor semitice, personaj de mare calibru care ajuta Vaticanul la traducerea textelor antice de valoare inestimabila pe care institutia dictatoriala a domnului le are in grija astfel incat adevarul sa nu cumva sa fie aflat de oite. Mauro Biligno spune acelesi lucruri ca si mine. Pentru el biblia nu este o carte sfanta, ci o carte in care popii au falsificat sute de manuscrise antice in care era vorba despre cu totul altceva decat ce spun ei prin biserici nestiutorilor care ii cred si ii asculta.

Nu vreau sa o lungesc prea mult si de aceea va las ca cititi o parte din ceea ce inseamna sa studiezi biblia, facuta de persoane diferite. Primul, David Donnini este un cunoscut scriitor divulgator iar al doilea, Alessio De Angelis este un alt cunoscut realizator tv, unii dintre zecile de mii de oameni care studiaza biblia si care pun pe jar biserica asasina si mincinoasa rasturnand precepte, datini, obiceiuri, minciuni care repetate la nesfarsit au devenit adevaruri.

Va las sa vedeti cat de mult va pacalesc, nu inainte de a preciza pentru oitele bisericii ortodoxe sa nu se bucure ca nu este vorba despre cultul lor pentru ca se inseala. Biblia este una singura. Nu exista biblie ortodoxa, catolica, protestanta, penticostala, iehovista. NU. Biblia este una singura. Biblia  evreilor. Ei au scris-o. Ei au marit-o. Ei au cinstit-o. Ei au respectat-o Celelalte culte au luat acesta biblie a evreilor si au adugat fiecare la ea  alte  scrieri antice in functie de doctrina pe care au inventat-o, falsificandu-le dupa cum le era interesul.

Fragmentele pe care vi le propun sant doar firmiturele din imensa munca de cercetare facuta fenomenului religios, rezultatele fiind stranse in zeci de carti inedite si greu de gasit pentru ca sant cam interzise. Oricum am preferat sa va fac cunoscuta munca altora nu pe a mea ca sa vad cam ce mai zic mintile ratacite ale indoctrinatilor care stau cu fata in jos.

GABRIELA DOBRESCU

GAMALA, SECRETUL ORIGINII LUI ISUS

În acest eseu, autorul analizează, cu limbajul sau divulgativ o problemă care pentru mult timp a rămas în tăcere: descoperirea și identificarea rămășițelor asezarii Gamla, un oraș aflat în apropierea  malului de nord-est al lacului Tiberiade și al portului Betsaida.

Descoperirea sa este la fel de importanță ca descoperirea Manuscriselor de la Marea Moartă și a Evangheliilor gnostice, care în secolul al XX-lea au îmbogățit studiile despre figura istorică a lui Isus. Astăzi, în arena internațională, un număr tot mai mare de oameni de știință se apropie de ideea Gamla a fost locul de naștere și de reședința a lui Isus, relevata in povestirea evanghelică cu  termenul Nazaret.

De fapt, cuvântul Nazareno” nu a avut, inițial, nici o referință la vreo localitate geografică, ci a  indicat o sectă mesianică care dorea restaurarea dinastiei lui David pe tronul Ierusalimului.

Cunoasterea acestui lucru a fost pastrata in linistea absoluta a societatilor secrete si ale creștinismul ezoteric al gnosticilor, ai catarilor, ai cavalerilor templieri, ai rozicrucienilor, a teozofilor mereu aspru contraparati de catre Biserica Romei.

Dar, așa cum a spus Isus însuși, „nu poate fi ascuns un oraș asejat pe un deal„, iar pentru Gamla  a venit timpul să fie cunoscuta de toată lumea.

ORASUL LUI CRISTOS

(SEMNIFICATIA REALA A TERMENULUI „NAZARENO”

DE DAVID DONNINI

Termenul Nazarineanul  este de obicei înțeles ca locuitor al orasului Nazaret, iar expresia  Isus din Nazaret  înseamnă, în mod automatIsus care vine din orasul Nazaret sau, pe scurt, Isus din Nazaret.

Din păcate, foarte puțini sunt conștienți de existența unei probleme grave legata de  această atribuție, precum și de faptul că adjectivul  a avut inițial, un sens complet diferit.

În versiunile grecești ale Evangheliilor canonice citim IhsouV sau NazoraioV (Iesous sau Nazoraios), care este o transcriere in greaca din ebraica  antica a  termenului Yehoshua ha notzrì,  sau din  aramaică a termenului Yeshu nazorai.

Adevarul este , în trecut, nici una dintre aceste expresii nu au avut  vreo legătură cu orasul Nazaret, și nu au indicat în nici un fel naționalitatea sau originea lui Isus din acele locuri.

Avem o prima proba foarte veche  într-un  text apocrif intitulat:  „Evanghelia lui Filip”, un text gnostic, a carei elaborare dateaza  de la începutul secolului  II D.C., care a fost descoperit în secolul trecut la  Naj Hammadi in Egipt:

Apostolii care au fost inaintea noastra l-au numit: Isus  Nazareno Cristo Nazara ” si  „Adevărul . Deci, atunci a fost numit „Nazareno” si  „Acela al adevarului” … „(Vang. de Philip, punctul 47).

 Au existat discuții cu privire la faptul că radacina  „NZR”  poate însemna „adevăr”, dar este o realitate faptul că fraza se refera la un termen care nu are nimic de-a face cu orasul Nazaret.

  GAMALA

În secolul al XVIII-lea Elia Benamozegh (1823/1900)filosof evreu, membru al colegiului rabinic din Livorno, a scris: Este foarte probabil ca primii creștini sa fi fost chemați mai degraba Nazarineni în sensul de cetateni originali din orasul Nazaret, etimologie într-adevăr foarte putin credibila, care a inlocuit probabil  prima expresie, numai atunci când antica  origine a esenilor începuse  să fie uitata (Esenienii si Cabala, 1979).

Această interpretare creează o legătură între adjectivul în cauză și termenul nazireo , care în Biblie se referă la o situatie importanta în care nazireii își asumă jurăminte permanente sau temporare: nu beau bauturi  amețitoare, nu isi taie părul, nu au nici un contact cu impurități printre care  sangele, mancau doar produse vegetariene. Cei mai celebri nazirei au fost Samson și profetul Samuel, care a sărbătorit ungerea regală a lui David.

Desigur, creștinii au ignorat această observație într-o maniera abasoluta  cel puțin pana in momentul in care Alfred Loisy (1857/1940), un preot catolic, profesor de Scriere ebraică și erudit in scrierile sacre la Institutul Catolic din Paris, a îndrăznit să scrie:

Aceeași tradiție a stabilit resedinta  familiei lui Iisus in Nazaret, în scopul de a explica in acest fel  porecla sa de Nazireoinițial alipita mereu numelui lui Isus și care a ramas ca nume al creștinilor în literatura rabinica și în țările din Est. Nazirean este cu siguranță un nume al unei secte care nu are legătură cu orasul Nazaret (La Naissance du Christianisme).

O astfel de idee exprimata in acest fel a dus la demiterea lui. Dar ceea ce spune el este adevărat pentru ca Nazarineni sau Nazireii sunt termeni cu care creștinii au fost numiti in timpuri antice de către evrei, nume care erau considerate nume de sectă și nu nume dupa vreo indicație geografica.

Aproximativ în același timp, aceste opinii au fost exprimate, de asemenea, si de savantul laic Charles Guignebert (1867/1939), profesor de istorie a Creștinismului la Universitatea Sorbona din Paris, care a scris:Micul oraș care poarta  numele de  [Nazaret], unde naivii pelerinii  pot vizita atelierul lui Iosif, a fost identificat ca orașul lui Hristos numai în Evul Mediu (Manuel d’Histoire du Christianisme Ancienne).

Astăzi, acest concept a devenit certitudine, mai ales pentru un grup mare de oameni de știință laici, italieni și străini. Vom cita doar câteva:A fost Matei primul care  a generat neînțelegerea  expresieiIsus Nazarinean ” pentru care ar fi trebui ca acesta să aibă o relație cu Nazaret, citând din profeția„, va fi chemat Nazarinean (Nazoraios) „, care, la încheierea povestirii sale despre Nașterea Domnului, a concluzionat acest lucru  asociindu-l cu pasul „, a parasit Galileea și a plecat să trăiască într-un oraș numit Nazaret.” Aceasta expresie nu poate fi derivarea  termenului, pentru că în greaca, ortografia termenului Nazareth si nazoreo diferă în mod substanțial (R.H.Eisenman, „Iacov, fratele lui Isus”, Casale Monferrato, 2007).

Și din nou: nici un text păgân sau  evreiesc nu face vreo mențiune la Nazaret: acest nume nu apare nici în Biblie și nici în vasta literatură talmudică, nici în lucrările detaliate ale lui Giuseppe, Flavio; doar Eusebiu vorbește, citându-l pe Julius Africanul (între 170 și 240), care avea o bună cunoaștere a acelei zonei.

 

Perplexitatile rămân și sunt alimentate de dificultatea de a conecta in limba aramaică termenele Nazaret, Nazarinean, Nazoreno, trei forme luate în considerare în Evanghelii, toate  interschimbabile cu Nazaret. Unii cercetători au sugerat semnificatia originala a termenului aramaic  Nazareno, greu de înțeles pentru crestinii elenizatia fost pierduta, fiind înlocuita cu o simpla si imediata indicație geografică.

 

 Considerații filologice și lingvistice au condus la ipoteza ca Nazareno ar putea insemna Sfântul lui Dumnezeu, mai ales în lumina faptului urmașii lui Isus, care au continuat în patria lor originala sa fie numiti Nazarineni, pe pamantul greac au fost inițial numit sfinții și numai dupa aceea li s-a dat numele de  creștini de catre păgânii din Antiohia.

 

Nazarenos si Nazoraios  sunt probabil, nume legate de o rădăcină lingvistică ebraica natzìr  ( in aramaică natzirà), care ii lega de nazirei, separatii” sau consacrații”, un grup care a făcut un legământ special de consacrare Domnului și care  constituiau o sectă în sine (R. CalimaniIsus evreul” Milano, 1990).

Dincolo de multe alte citate pe care le-am putea aduce, ce putem spune despre acest subiect? Există cu siguranță aspecte importante pentru a face consideratii istorice, literare, arheologice și geografice. Prima se referă la faptul numele orasului Nazaret, apare pentru prima dată doar în literatura neotestamentara  deoarece nici Vechiul Testament, nici istoricii evrei contemporani cu  Isus (ca Filone Alessandrino și Giuseppe Flavius), nici Talmudul, nici istoricii romani nu au amintit vreodata de acest oraș.

Nu il cunosc deloc! Cu toate acestea, Giuseppe Flavio, care a fost comandant general al trupelor  evreiesti in Galileea  în anii dramatici ai războiului din anii 66/70, a  furnizat in scrierile sale contururile detaliate ale fiecărui oraș din regiune, dar nu a mentionat deloc existenta vreunui oras numit Nazaret. Prin urmare, putem vorbi de o lipsă totală de literatură, în afara surselor religioase (Noul Testament) despre existenta sa. 

În ceea ce privește aspectul arheologic, Nazaret apare ca un oraș bizantin. Nu există resturi de ziduri, case, strazi, sinagogi, ceramică, monede care sa poata fi colocate in perioada celui de-al doilea Templu. Mi-a confirmat personal acest lucru dr. Danny Syon, membru alIsrael Antiquities Authority”: sunt foarte putine resturi ale civilizatiei evreilor din perioada celui de al doilea Templu din Nazaret. Exista doar câteva cripte săpate în stâncă, iar noi  nu putem ști care a fost numele acelui loc in acele timpuri . Cu toate acestea, astăzi putem admira destule resturi, datând din perioada în cauza ale altor orașe galileene: Sepphoris, Iotapata, Capernaume, Korazim, Beth Zaida, Gamla Ce sa întâmplat cu Nazaret? De ce orasul este din punct de vedere fizic disparut?

Citind Evangheliile canonice ne dăm seama numele Nazaret apare uneori în titlurile paragrafelor de inceput care nu există în textele originale si care a fost adăugat mai târziu. Prima Evanghelie, cea dupa Marcu, citeaza numele acestui oraș numai în primele câteva rânduri: În acele zile, Isus a venit din Nazaret, in Galileea și a fost botezat de Ioan în Iordan(Mk I, 9). În altă parte preferă să-l numeasca in acest fel: „A plecat de acolo, catre propria sa țară, și ucenicii Lui L-au urmat. Cand a venit sambata a început să-i învețe în sinagogă (Marcu VI, 1-2). De patru ori Marcu vorbește despre Isus Nazareno,” dar am spus deja acest adjectiv nu se referă la orasul Nazaret.

În ceea ce privește Evanghelia lui Luca, trebuie să observăm că acesta poate fi împărțita în două părți distincte: nașterea și intamplarile din viața  adulta a lui Isus. Este vorba de două părți  incompatibile una cu cealalta  și este ușor să arătăm că nașterea aparține unei tradiții cu siguranță mai târzie decât cea referitoare  la viața de adult povestita in toate cele patru Evanghelii. Orașul Nazaret este menționat pe larg de către Luca numai la nașterea lui Isus, unde el spune ca au locuit Iosif și Maria inca din peroada in care erau doar logodnici, în timp ce Matei ne spune ca au trait în Betleem  de unde se muta in Nazaret, după întoarcerea lor din exilul din Egipt .

În Evanghelia lui Luca este folosita frecvent  expresia anonima țara sa”, și doar o singura data este nominat orasul  Nazaret, într-un episod care ridică o serie de probleme:

S-a dus în Nazaret, unde fusese crescut, și a mers după obiceiul său, în ziua Sabatului în sinagogă și Sa sculat să citească. I s-a dat cartea proorocului Isaia, a deschis-o și a găsit pasajul unde era scris: Duhul Domnului este peste Mine; pentru că el m-a uns, și m-a trimis să vestesc veste bună săracilor, pentru a proclama eliberarea celor captivi și vederea orbilor, pentru a pune în libertate pe cei care sunt oprimați , și  proclama un an de iertare al Domnul. Apoi a închis cartea, a dat-o înapoi îngrijitorului, și a șezut jos. Ochii tuturor din sinagoga s-au fixat pe el. Apoi a început să spună: Astăzi, această Scriptură a fost îndeplinita,  ați auzit cu urechile voastre.” Toti erau martori  și au fost uimiți de […]”

„Când au auzit acest lucru, toti cei din sinagogă s-au umplut de mânies-au sculat, l-au dus afară din oras, până în varful muntelui pe care orașul lor a fost construit, ca să-L arunce jos în prăpastie. Dar el trecu prin mijlocul lor și a plecat (Luca IV, 16-30).

 Mai întâi de toate, este încă o data confirmat faptul ca Nazaret ar fi putut fi mai degraba o sinagoga, din care astăzi nu există nici o urmă. Pe de alta parte, se intelege în mod clar că acest oras Nazaret ar fi  trebuit să fie situat in varful  unui munte, in vecinatatea caruia se afla o prăpastie. Dar orașul de astazi nu are aceste caracteristici, pentru ca se afla  în adâncitura dintre dealurile line ale Galileei unde nu există nici o prăpastie în împrejurimile sale.

 In realitate, citind acest pasaj nu poate sa nu iti vina in minte orasul  Gamala, care este situat pe cocoasa imensa a unei coline inalte care are langa ea o prăpastie si o sinagogă ale carei superbe ramasite  pot fi vazute astazi.

SINAGOGA DI GAMALA

De fapt,  Evangheliile vorbesc insistent de un munte și de un oraș care se gaseste pe un munte nu poate fi ascuns un oraș care se gaseste asezat pe un munte(Mat. V, 14). De reținut, în acest sens, un pas din Evanghelia copta a lui  Toma:… Isus a spus, Nici un  profet nu este binevenit în orasul său; medicii nu-i trateaza pe prietenii lor … un oraș construit pe un deal înalt și fortificat nu pot fi cucerit, nici ascuns (Vang. coptă Thomas, 31-32).

Ceva similar poate fi gasit în Evanghelia canonica, de exemplu, în Matei: Dar Isus le-a zis lor: ” Un profet nu este dispretuit decât în ​​patria sa și în casa sa (Matei XIII, 57), cu diferența că in  această frază a Evangheliei lui Matei a fost indepartat  pasajul unde se spune orașul care se afla pe un munte nu poate fi ascuns, pentru a nu sugera era vorba de orasul  lui Isus, la fel cum a fost inlaturat si detaliul care se referea la  adjectivul fortificat.”

 Gamala a fost „un oras construit pe un deal înalt și fortificat,” așa cum am avut privilegiul sa constat atunci când, în 1997, am vizitat inălțimile Golan, la o scurtă distanță fata de lacul Tiberiadei. În timpul lui Isus, Gamala a avut o economie bazată pe producția de ulei de măsline, care a fost exportat peste tot. Cu siguranță borcanele de lut erau duse  printr-o vale traversata de un rau pe o distanta de aproximativ 8 km, până la Betsaida, care se ridica pe malurile nord-estice al lacului. Betsaida și Gamala au fost strâns legate una de cealalta datorita faptul că una  servea celeilalte  ca port comercial. Timpul necesar pentru a ajunge de la un oras la altul era foarte scurt iar diferenta de nivel era modesta.

  I resti della città di Gamala, dopo gli scavi [foto Donnini]

Acum, trebuie să observăm orasul Betsaida, chiar și în literatura canonică, are o importanță mare pentru Isus, care de prea multe ori a fost subestimată:

El a ordonat ucenicilor să sara în corabie și să-l preceadă pe cealaltă parte a lacului, catre Betsaida, în timp ce el respingea mulțimea. De îndată ce i-a respins, Sa suit pe munte să se roage. Când a venit seara, corabia era în mijlocul mării, iar el era singur pe tarm (Marcu VI, 45-46);

Au ajuns la Betsaida, unde i-au adus un orb implorandu-l să-l atingă(Marcu VIII, 22); Apoi el a început mustre cetățile în care a făcut cele mai multe minuni, pentru că nu s-au pocăit: Vai de tine, Corazine! Vai de tine Betsida, căci dacă în Tir și Sidon s-ar fi făcut minunile care au fost făcute în mijlocul tau, acestea deja s-ar fi pocăit, cu sac și cenușă (Matei XI, 20-21);

Apoi le-a luat cu el și s-a retras în afară într-un oraș numit Betsaida, dar mulțimile au aflat și l-au urmat. El le-a primit și le-a vorbit lor de Împărăția lui Dumnezeu (Luca IX, 10-11),

Vai de tine, Corazine, vai de voi, Betasida! Căci dacă în Tir și Sidon s-ar fi făcut minunile făcute la voi, de mult timp s-ar fi pocăit si s-ar fi acoperit cu sacul si s-ar fi umplut de cenușă. Prin urmare, la judecata  Tirul și Sidonul  vor fi tratate mai puțin aspru decât voi. Și tu, Capernaume, vei fi înălțata pana la cer? In adancul iadului vei cadea! (Lc X, 13-15);

Filip era din Betsaida, orasul lui Andrei și a lui Petru(Ioan I, 44);Printre cei care au mers să se închine la praznic se aflau si cativa greci. Acestia s-au alaturat lui Filip, care era din Betsaida Galileii, și l-am întrebat: „Domnule, am vrea să-l vedem pe Isus(Ioan XII, 20-21).

Cele trei orase, Betsaida, Capernaum  si Corazim, care reprezintă în mod evident locurile unde Isus se gasea de cele mai multe ori, demonstreaza o asidua frecventare a versantului de nord și nordest al laculul Tiberiade, mai ales ca apostolii săi (și, dintre ei  unii chiar  frații săi) erau  din Betsaida.

Este aici locul unde Isus a realizat cel mai mare număr de minuni.”  Impotriva acestor orașe a inceput sa predice, manat de  furieblesteme întunecate. Nu s-a infuriat împotriva Nazaretului sau Cana, sau Magdala care erau locuri cunoscute, comune, din Galileea centrala. Nu  avem cum sa nu înțelegem acea zona, care se gasea intre Galileea de nord și  Golan, se afla zona in care el se plimba si se misca in fiecare zi. În schimb, accesul natural al Nazaretului la lac, ținând cont de distanța considerabilă, este pe versantul sud occidental.

Betsaida a fost portul din Gamala, iar acest lucru ne arată că Isus trebuie să fi avut ceva de-a face cu fatidicul oraș fortificat de pe munte, de care romanii isi aminteau ca de unul dintre cele mai blestemate locuri ale activitatii lor politice și militare din Palestina.

Desigur, trebuie să existe un motiv bun pentru a înțelege nevoia evangheliștilor de a ascunde legătura dintre Isus și Gamala și pentru a localiza reședința sa într-un loc fictiv ca Nazaret.

La această întrebare vom obține cu ușurință două răspunsuri: în primul rând, utilizarea de termeni geografici pentru a masca sensuri nedorite sunt comune în redactarea Evangheliei. O vedem cu adjectivele  Canaaneu și Galilean, care sunt în general înțelese ca indicații geografice, când de fapt erau expresii utilizate (respectiv în ebraică și latină), pentru a indica zeloții, gherilierii yahwisti care au luptat împotriva romanilor pentru a restabili un Mesia demn pe tronul Israelului și un preot vrednic în fruntea templului.

Al doilea răspuns este Gamala a fost un oras bine cunoscut de romani ca patria  zeloților, dintre care s-au născut figuri proeminente ale luptei  mesianice, ca Ezechia (ucis de Irod în persoană) si fiul său Iuda, numit Iuda Galileanul, fondatorul miscarii zelote.

În timpul  războiului din anii  66/70 Gamala a fost asediat de legiunile lui Vespasian și, după lungi  și dificile luni, în care insasi viitorul împărat a participat la lupte, a fost cucerita. Acestui  fapt, i-a urmat episodul dramatic de sinucidere în masă a locuitorilor orașului (un comportament tipic al zelotilor), care s-au sinucis aruncandu-se in varfurile propriilor sabii sau s-au aruncat de pe marginea prăpastiei, pentru a nu ajunge prizonieri în mâinile invadatorilor. Editorii  Evangheliilor au ascuns intentionat orice legătură posibilă între Isus și impresionanta miscare zelotica, păstrand in mod riguros instrainarea acestei miscari de ideologia de natura mesianica.

Cercetarea originilor primitive ale creștinismului nu pot fi separate de martutii de acest fel și nu este posibil sa nu fie luate in considerare, pentru ca se risca in continuarie ca istoria sa fie scimbata cu legenda. Cele doua orase importante ale vietii lui Isus, cel al  nașterii și cel al  reședinței sale, Betleem și Nazaret, au fost introduse în mod artificial de către evangheliști în intenția lor de a picta un Isus Hristos teologic, foarte indepartat de personajul care, în timpul domniei lui Tiberius, a trait cu adevarat zilele sale în țara martirizata a Palestinei.

AUTOR: David Donnini   Traducere din limba italiana: Gabriela Dobrescu

https://extraterestriiprintrenoi.wordpress.com/?p=8979

Gamla, orașul care a inspirat povestea adevărată a lui Isus
Nazareth creat trei sute de ani după Hristos .. Unde este muntele și unde este stânca?

Despre Sinagoga menționata de Luca, putem spune că nu există nici o descoperire arheologică, documente sau hărți, nici orice alta sursa istorica scrisa  care se referă la Nazaret, a carei descoperire si datare  nu poate fi facuta înainte de secolul al treilea d. Hr., dar, mai presus de toate,  nu s-au găsit rămășițele nici unei sinagogi datând din primul secol dinainte sau dupa Cristos.

Singurele obiecte gasite, datând din această perioadă sunt doar câteva epitafuri și artefacte de morminte care atestă ca în primul secol după Hristos, în locul în care astăzi se află Nazaret nu a fost construit nici un  oraș, pentru legea evreiască interzice  constructia de sate și orașe, în apropierea de morminte și cimitire.

Din pacate, chiar dacă nu este atestată de nici o sursă istorică din primul secol d. Hr., in acele locuri nu a existat nici o asezare identificata cu numele de Nazaret. Cel mult, acolo ar fi putut exista un sat locuit de câteva zeci de oameni, dar care ar fi fost complet diferit de concepția pe care o aveau romanii și evreii despre termenul de oraș, pentru că un oraș, ca  să se diferențieze de un sat ar fi trebuit sa aiba:

1)Mult mai multi locuitori decat ar avea un sat, iar in acest caz numarul lor ar fi trebuit sa fie cel putin o mie.
2.Un oraș ar fi fost înconjurat de fortificații și ziduri de aparare.


Pe scurt, astăzi, orasul Nazaret nu corespunde nici pe departe orasului Nazaret descris de Evanghelii, ba mai mult  în  Evanghelia lui Marcu citim:

[7] Între timp, sa retras de la mare (Lacul Tiberiada) cu ucenicii Săi și o mare mulțime de oameni l-au urmat cu […]

[13] El a urcat pe munte și a chemat pe cei pe care el a vrut si ei au venit cu el
[20] El a intrat în casă și s-au adunat in jurul sau mulțimi mari……
[21] Atunci ai lui, când au auzit, au ieșit să de duca sa il ia […]
[31] Au ajuns mama lui și frații lui, și, stând afară, au trimis de i-au chiemat […]
[4.1] Apoi, din nou, a început să ii învețe lângă mare (Lacul Tiberiada) și s-a adunat în jurul lui o mulțime uriașă (Marcu 3: 7-4: 1).


Deci, din acest pasaj din Evanghelia lui Marcu aflam că Isus pleca de obicei  în fiecare zi din Nazaret, orașul său natal, catre malul lacului Tiberiade, și apoi se intorcea din nou pe munte”, unde  avea casa, adica în Nazaret, unde era reședința sa. Deci  pe munte se intorace  acasă  unde erau mama și frații săi, și de pe munte pleca din nou catre malurile Lacului Tiberiade pentru a invata oamenii de unde se reintorcea din nou acasa seara.

Dar Nazaret este situat pe linie dreaptă la o distanta de peste 40 de kilometri de lacul Tiberiade numit Marea Galileii !

Practic, în fiecare zi  Hristos pentru a se duce la lac, apoi înapoi acasă, apoi înapoi la lac și în cele din urmă acasă, a fi trebuit să parcurga cam  160 km pe zi!

Inutil să spun că ar fi ceva imposibil! De fapt, facand un mic calcul, al rezulta că într-un an, Isus, numit Hristos, singurul Fiu al lui Dumnezeu, ar fi parcurs nu mai puțin de 58.400 km, care corespund aproximativ cu o data si jumatate inconjurul Pământuluiiar  în zece ani ar fi parcurs traseul Terra-Luna dus si intors.

Mai jos este o hartă care arată întreg teritoriul palestinian în care Nazaret este marcat printr-un punct albastru:

Din imaginea de mai sus se poate vedea cu ușurință , având în vedere distanța care il  separa de  Lacul Tiberiada, orasul Nazaret nu  poate corespunde în nici un fel  locului de nastere al lui Hristos, casa lui și a fraților sai zeloții. În plus, în Evanghelia după Luca putem  cunoaște un alt detaliu interesant:

[39] În acele zile (după concepție în Nazaret) Maria a plecat in călătorie  catre  munte si a ajuns in graba orasul lui Iuda(Luca 1: 39).
În primul secol nu este atestată existența nici unui oras  „al lui Iuda” situat pe un munte. Care ar fi trebuit sa fie acest munte”, pe care Maria ar trebui să ajungă în grabă”, pentru a merge in orasul lui Iuda”?

Simplu: Gamala, orasul  lui Iuda Galileanul, situat pe un munte! Incep sa suspectez tot mai mult un lucru: ca orasul Nazareth al Evangheliilor, locul de nastere al lui Isus, a fost  Gamala, locul de nastere al Ioan, Simon, Iacov, Iuda și Iosif, fratii lui Isus, și toți fiii lui Iuda Galileanul.

Gamla, orasul lui Iuda

Din „ Antichități giudee” de Giuseppe Flavio cartea  XVIII:
[4] Iuda Galileanul a fost un Gaulanit din orașul Gamala(Ant. Giud.  XVIII:. 4)

Orașul Gamala a fost fondat de regele  Alessandro Ianneo în 81 î.Hr. Din acest oraș erau originali  Ezechia din Gamala și fiul său Iuda Galileanul, care s-au numit descendentii dinastiei Asmonea. Orasul a fost fortificat de Giuseppe Flavio, comandant al Galileei în timpul revoltei evreilor împotriva Romei în anul 66, care ne descrie  cucerirea sa in 67 de catre viitorul împărat Vespasian, comandant al legiunii X Fretensis. Despre orasul  Gamala istoricul Giuseppe Flavio ne vorbeste  în lucrarea sa „Razboaie Giudee” in cap IV:


[5] Dintr-un munte înalt iese un pinten in mijlocul caruia se inalta un fel de cocoasa care de la varf merge in declin atat in fata cat si in spate, în așa fel încât semene cu profilul unei cămile; de aici i se  trage  acest numele, chiar dacă sătenii nu respecta pronunția sa exactă  (numind-o Gamlà).
[6] Pe părțile laterale și din față se termină cu prapastii de netrecut dar este un pic mai accesibil din spatele, unde pare ca este agățat pe munte, dar chiar și aici locuitorii săpand o groapă transversala au  blocat trecerea.

[7] Casele construite pe pantele abrupte sant dispuse una deasupra celeilalte: ti se pare că orașul este spânzurat și este mereu pe punctul de a cădea de sus pe el însăși.

[8] Dinspre  sud se vede partea sa meridionala care se ridica la o  înălțime imensa, formand baza orasului sub care se gaseste o prapastie fara ziduri care este foarte profunda: in interiorul zidurilor e o rapa si acolo se termina orasul.

[9] Orasul are aparatori naturale si din acesta cauza este de necucerit, (Giuseppe Flavio, se referă la el însuși numindu-se la persoana a treia) este inconjurat de ziduri și întăriat cu tuneluri și tranșee (Raboiul Giudeilor, IV , 1: 5-8).

In alto la ciittà di Gamala, situata su una montagna con un ripido precipizio..

După cum se poate observa, atât din descrierea facuta de Giuseppe Flavio cat si din imaginea de mai sus, Gamala este un oraș mare, înconjurat de ziduri de aparare situat pe piscul unui munte „, sub care un povarnis fără ziduri se transforma într-o prăpastie adâncă,” deci se termina cu o brusca prăpastie, de pe care daca se arunca un om este posibil sa fie ucis.  

În 1967, în urma săpăturilor arheologice s-au descoperit în apropierea  zidurilor ramasitele unei clădiri importante, identificata ca fiind sinagoga orașului, de forma dreptunghiulară (25,5 x 17 m.) si orientată spre nordest sudvest, catre Ierusalim.

In plus,orașul Gamala se afla la o distanta de doar 5-6 km fata de Lacul Tiberiada (vezi harta de pe pagina anterioara unde Gamala este marcat cu un punct roșu), spre deosebire de Nazaret care se afla la 40 km distanta,  asa cum ne-a mărturisit si Giuseppe Flavius:

[2] …cu acestea era de asemenea si orașul Gamala, situat vizavi de Tarichee  pe partea cealaltă a Mării Galileii” (lacul Tiberiade)  (Razboaie Giudee. IV, 1: 2)

Dar aceasta  nu este suficient.  Potrivit unor studii geografice facute dupa Evanghelii, orasul  Nazaret, „patria lui Isus” era situat la est de lac, în timp ce Nazaretul de astazi este situat la sud-vest fata de acelasi lac.  Spre deosebire de Nazaret,  Gamala se află exact la Est, la fel ca și Nazaretul descris in Evanghelii. Prin urmare, putem rezuma ceea ce am spus prin intermediul unui tabel comparativ între Nazaret și Gamla:


Dar tot nu este încă  suficient. Savantul inzestrat cu spirit critic bun care ar avea intenția de a analiza cu atenție Evangheliile nu ar putea să nu observe că textul Noului Testament este plin de referințe geografice care nu corespund Nazaretului de astăzi, ci mai degrabă vechiului oras  Gamala, sediul mișcarii zelote.


Din Evanghelia lui Ion:

[38] În Nazaret, în acea zi, ucenicii au rămas cu El

[43] A doua zi Isus a decis să plece catre Galileea (Ioan 1: 38-43).

Din descrierile facute de Evanghelii,  Nazaretul a fost in trecut, dar este si astazi, un oras  aflat  în regiunea numită Galileea. Daca aceste scrieri nu mint, cum este posibil ca  Isus, întruparea divină a lui Dumnezeu pe Pamant in regiunea Galileii, unde el avea resedinta,  sa plece pentru a merge pe teritoriul Galileei!

Este evident, prin urmare, că Hristos, sau oricine altul in locul sau, ar fi plecat dintr-in oras aflat in afara  Galileii,  de pe un teritoriu limitrof, pentru a merge in Galileea. Acest teritoriu era de fapt  Gaulanitis, care  găzduia importantul oras  Gamala sediul miscarii zelote.

Din evanghelia lui Luca

[16] Și a plecat în Nazaret, unde fusese crescut […]

[30] Și a coborât la Capernaum, o cetate din Galileea (Luca 4: 16-30).

 

În cazul în care se pleaca din  Nazaret nu are sens expresia „cobora la Capernaum„, deoarece Nazaret este în partea de sud, nu la nord de Capernaum. Este posibil  sa cobori la Capernaumnumai în cazul în care se pleca din Gamala, orașul lui Ioan Galileul și a fraților sai, care este situat la nord de orasul menționat în Evanghelii. Și din nou din Evanghelia după Matei:

[1] Cand a terminat aceste cuvinte, Isus a plecat din Galilea și s-a dus în regiunea Iudeii, dincolo de Iordan” (Mt 19: 1).

Pornind din Galileea pentru a călători în Iudeea nu trebuie să se treacă râul Iordan. Pe de altă parte, esti forțați să faci acest lucru numai în cazul în care pleci din Gamala, situat în regiunea Gaulanitis, dincolo de Iordan (în acest sens, a se vedea harta).

Același lucru este valabil pentru un alt pasaj citat în Evanghelia lui Marcu:


[15] Părăsind Nazaretul, a venit sa locuiasca in Capernaum, lângă mare, în teritoriul lui Zabulon si Neftali, dincolo de Iordan(Mt 4, 13-15).

Si aici la fel. Pentru a merge de la Nazaret la Capernaum nu trebuie să se treacă râul Iordan, dar dacă plecarea este din orasul Gamala din regiunea Gaulanitis, esti  forțat să-l traversezi. Cu alte cuvinte, locul de nastere al lui Isus descris in  Evanghelii nu este Nazaret, oras care in acea perioada nu a existat, ci Gamala, orașul lui Ezechia, al lui Iuda și al fiilor sai Ioan, Simon, Iacov, Iuda, și Iosif, care corespund din toate punctele de vedere cu frații lui Isus descrisi în Evanghelii.

Care  a fost atunci motivul real care a condus editorii pseudo-evanghelici, sau mai degrabă diferitele școli de gândire care se  ascundeau  în spatele acestor nume false, să cenzureze din  Evanghelii orașul Gamala, locul de nastere al lui Isus, ca sa-l inlocuiasca cu falsul si  inexistentul, la acea vreme,  Nazaret?

Răspunsul general acceptat printre oamenii de știință se bazează pe ideea că adjectivul sau titlul de Nazarinean”, a fost inventat cu măiestrie de către scriitorii Evangheliei pentru a ascunde corelația dintre personajul istoric” Isus și orasul sau natal, care nu trebuia sa se  identifice din punct de vedere istoric  cu figura lui Ioan Galileul, fiul celebrului revoluționar Iuda, cat si  pentru a cenzura porecla infama de „Nazireo”  atribuita Mântuitorului” evreu în versiunea originală a Evangheliilor.

Nazireat sau Nazoreu, a fost o porecla care se referea la conducatorii ESENO – ZELOTI si era prin urmare, contrara doctrinei noii, pacifiste descrisa de Evanghelii. Mai mult decat atat, insasi Ioan, fiul lui Iuda Galileanul, era un Nazireu, și acest lucru ar permite încă o dată combinația dintre cele două personaje. Deci, in acest mod  titlul a fost schimbat din Nazireo in Nazareul, facandu-l sa devina un apelativ al locuitorilor  din orasul Nazaret.

A fi Nazireo, insemna a face o consacrare pentru Dumnezeu care sa mentinea cu jurământul de a urma anumite reguli stricte de viata. Un lider al miscarii zelote trebuia prin urmare, sa fie un nazireu, dar daca Isus ar  fi fost un Nazireu  ar fi fost mult mai usor sa realizezi ca ar fi fost un lider Zelot, mai degrabă decât un predicator pașnic. Acesta a fost motivul pentru care a devenit necesara o  cenzura a acestui adjectiv. În plus, din cauza jurământului făcut lui Dumnezeu de a nu bea nici vin, nici băutură tare,  Isus nu mai putea practica cultul Euharistiei din timpul Cinei cea de Taină din pricina  jurământului de a  nu bea vin sau orice tip  de băuturi alcoolice.


Putem spune, ca datorită studierii acestor nepotriviri grosolane descrise in Evanghelii,  falsificarea  a fost descoperita cu probe de catre multi oameni de stiinta onesti, dar si pentru ca in anumite locuri,  cum ar fi în Ioan 18: 18 și Ioan 5: 7 Hristos este încă  definit în mod explicit Ναζωραίον (Nazoràion), care poate fi tradus ca „Nazireu sau” Nazoreu (cei doi termeni sunt interschimbabili), în timp ce Biserica a falsificat traducerea  reportand Nazaraénum” în latină și Nazareno”, în italiană, dar care în greacă ar trebui fie  Ναζαρηνός (Nazarenos).

In  unele versiuni mai noi,  preoții si-au permis sa traduca „Nazoreo” cu  Nazariteanul”, înțelegand pana la urama  că termenul Nazariteanul” nu există, la fel cum nu a existat înainte de secolul al treilea d.Hr  orașul  imaginar, fictiv  Nazaret.

AUTOR:  Alessio De Angelis
traducere din cartea  “Oltre la mente di Dio” de GABRIELA DOBRESCU

 

 

SURSA :http://www.altrogiornale.org/news.php?extend.6537.12


I RESTI DELLA CITTA’ DI GAMALA

FONTE FOTO:http://www.biblewalks.com/Sites/Gamla.html

CITITI SI PARTEA 2 SI 3 AICI: https://extraterestriiprintrenoi.wordpress.com/2013/12/30/doi-mesia-pentru-o-natiune-partea-2/

https://extraterestriiprintrenoi.wordpress.com/2014/01/03/isus-cristos-si-zodiacul-partea-3/

Anunțuri

4 gânduri despre „GAMALA, SECRETUL ORIGINII LUI ISUS, PARTEA 1

  1. Foarte interesant si totodata util. Din ce in ce cat mai multa informatie onesta ajunge la mine. In timp ce citeam, ma gandeam sa traduc articolul in italiana:), ca o bucata buna din puzzlul pe care-l construiesc, aici la Città di Castello, cu o rabdare delicioasa. De la Anatol Basarab la tine, cu mare drag poposesc. Ionelia

  2. Pingback: DOI MESIA PENTRU O NATIUNE? PARTEA 2 | Extraterestrii Printre Noi

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s