Cazul Prietenia – contactul cu civilizatiile extraterestre

2 gânduri despre „Cazul Prietenia – contactul cu civilizatiile extraterestre

  1. Hakuna matata , forumistii ! Azi am sa las de-o parte e.t. & company si am sa va postez ceva despre orasu Berlín . Ieri s-a implínita 25 de ani de la cadera zidului rusinii . Cu neste ani urma reuseam sa íes din infernu asa zisilor comunisti din Romania . Reusisem sa le smulg un pasaport de plecare definitiva . Bun . Dupa un popas in Ungaria si ex-Yugoslavia m-am indreptat spre Danemarca trecind prin Cehoslovacia . In acel timp Cehia si Slovacia forma o singura tara . Ajung la Berlín si asteptam trenu spre Copenhaga . Tren care pleca de noapte . Ori io ajunsesem cam pe la 7-00 a.m. Asa ca mi-am propus sa hoinaresc cit se putea sa vaz si io Berlinu. Berlinu din Germanía demócrata . Care nu avea de demócrata decit numili . Ca in rest …. era de Doamne fereste ! Un comunism anacrónic implacabil cu libertatili cetatenilor . Desi lumea avea un nivel de víata mai ridícat decit al romanilor , puteam sa cetesc pe chipurli ei ca traía o nenorocire mare . Cuñosteam ispresiili astea . Le vazusem in Romania , Ungaria , Cehoslovacia . Une comunismu era la putere . Yugoslavia era alceva , má ntelegeti . Cum am iesit din gara , am tinut calea drept . Vedeam in departare monumento cu caii deasupra . Stiam ca pe acolo se trecea in Berlinu Ocidental . Si m-am pus pe mers . Mai fratilor , cu cit má apropiam , lumea civila se rarea si facea loc militarilor si al altor uniforme de tot felu . Pe militari ii descarca cu autobuzili . Si io imi urmam drumu . Merginda fara preocuparí . Pentru mine , comunismu nu mai avea nicio putere asupra mea . Si ce senzatie agreabila ! Parca nu imi vinea sa crez . Am ajuns aproape de monument dar am fost legitimat nemediat de catre neste pólizai . Cin a vazut ca eram strain m-a intrebata daca voiam sa merg in Berlinu Ocidental . Io am raspuns negativ . Ei mi-a recomandat sa merg in alte partí pentruca acolo era o,, zona speciala ,, . Si io m-am conformat , má ntelegeti . Am fost chiar si pe la o biserica caci era Duminica si m-am rugat lu Dumnizeu . Apoi am iesit sa caut un loc sa maninc ceva .

  2. Urmare . La un moment dat dau peste un fel de restaurant cu gradina . Sa hi fosta orili 10 – 11 . Era gloata pe acolo asa ca mi-am cumparat neste crenwursti si o sticla ta de bere . Si m-am dus la o masa une era un tinar blond singur . Am cerut permisu si m-am instalat la masa . Incepem sa vorbim caci stiam neste vorbe nemtesti si baiatu má intreaba de une eram . Cin i-am spus ca eram roman a luat o ispresie de dezamagire . Dará nu m-am luat dupa asta si i-am ísplicat ca da, eram roman . Dará un roman care mergea in Danemarca ! Nu va spui ca a inceput sa se plinge de régimu de acolo . Si mi-a precizat ca daca pina la 30 de ani nu iesea din ,, demócrata ,, , el unu se omora ca nu mai putea sa indure tiranía d acolo . Atuncia io i-am isplicat ca trecusem prin ce trecea el dará nu m-am descurajata niciodata ? In loc sa se gindeasca la sinucidere , mai bine sa se gindeasca cum sa iasa de acolo . L-am invitat la o alta bere si dupa aia am plecat sa-mi arate un shop caci nu mai aveam tigari. Mi-am zis ca puteam sa stau cu el prin oras pina se facea ora plecarii trenu luí meu spre Copenhaga . Dará comunismu de acolo avea sa decida alceva . Isplic . Cin am ajuns in fata shopului , care acolo se numea Intershop , ca din pamint a aparut o masina de politie si l-a umflat . Degeaba am spus io ca el nu facuse nimica . Politzaii , neste brute inflexibile , l-au burdusit in masina dupa care l-au dus cine stie une . Nu va spui ca asta mi-a stricat ziua . Nu am mai avut chef de nicio o visita . M-am ,, internat ,, intr-o bodega si nu am mai iesit de acolo pina la ora cin trebuia sa merg la gara . Nu am mai avut vestí despre baiatu acela niciodata . Imi place sa crez ca pina la urma a reusit sa iasa cu bine . De alfel , citiva ani mai tirziu , cele 2 Germaníi se unifica intr-o singura tara . Io stiu ca e lume care o dicea bine in comunism . Dará era putina lumea asta . Marea majoritate , o ducea rau . Trebe nteles ca nici comunismu si nicio o alta forma de dictatura nu poate confisca la ne sfirsit libertatea poporului . Vine ziu cin abcesu se sparge si Dumnizeu sa te fereasca de mínia poporului ! Ps. Dragi forumisti , má adresez celor mai tineri dintre voi : faceti urmatoarea intrebare a membrilor mai in virsta ale fameliilor mneavoastra , Tu sau voi ati fost comunisti ?

Lasă un răspuns

