Cap.31 Cum l-au inventat romanii pe Isus din Nazaret

De 2000 de ani s-au scris milioane de pagini despre acesta figura “sfanta” care a schimbat istoria omenirii. Isus Cristos este personajul cel mai cunoscut si iubit de oamenii care apartin cultelor crestine, iudee, penticostale, iehoviste, dar si al celor musulmane pentru ca el nu este numai salvatorul omenirii, ci si fiul lui dumne-zeu. Religiile crestine nu ar putea exista daca nu ar avea la baza figura si faptele lui, care sunt descrise in Biblie ca minuni si miracole pe care le-a facut in scurta sa viata pamanteana. Ca de fiecare data nu am sa scriu despre ceea ce biserica repeta de 2000 de ani ca ar fi fapte reale, ci am sa incep cu ceea ce nu se vorbeste despre aceste lucruri.

Singura carte in care avem cele mai multe detalii ale vietii si faptelor lui Isus, este Biblia. In afara ei, nici un alt manuscris istoric al vremurilor in care se presupune ca a trait, nu vorbeste nici macar in treacat despre acest personaj. Este straniu, pentru ca faima lui ar fi trebuit sa fie atat de mare, incat si pietrele ar fi trebuit sa aiba un semn al trecerii lui prin lumea pamanteana. Cu toate acestea, nu exista asa ceva, deoarece acest Isus biblic este o inventie a bisericii catolice Romane, nicidecum un personaj care a existat vreodata pe pamant.

Locul nasterii sale a devenit unul dintre cele mai importante puncte de pelerinaj al credinciosilor crestini. Din Biblie, ei stiu ca Nazaret este satul in care s-a nascut Isus si unde a trait familia “sfanta”. In realitate, Nazaretul nu a existat in timpurile in care se preconizeaza ca ar fi trait Isus. Nu există nici o descoperire arheologică, nici un document, nici o harta si nici o alta sursa istorica care sa se refere la Nazaret mai inainte de secolul III d.Hr. Deci, Nazaretul din punct de vedere geografic si fizic a aparut pe pamant, la 300 de ani dupa moartea lui Isus.

Singura sursa care mentioneaza existenta lui, este literatura neotestamentara. Nici Vechiul Testament, nici istoricii evrei contemporani cu Isus (ca Filone Alessandrino și Giuseppe Flavius), nici Talmudul, nici istoricii romani nu au amintit vreodata de acest oraș. Nu il cunosc deloc! Giuseppe Flavius, a fost comandant general al trupelor iudee in Galileea în timpul dramaticelor războaie din  anii 66/70. El a furnizat in scrierile sale descrieri detaliate ale fiecărui oraș palestinian,  dar nu a mentionat niciodata existenta Nazaretului. Giuseppe Flavius, a fost un evreu, care a devenit cel mai mare istoric al lor. El are un nume roman, deoarece i-a fost conferit titlul de roman. In cartea lui de capatai intitulata „Razboaie Iudee” a descris cu lux de amanunte locurile, teritoriile, oamenii, obiceiurile si razboaiele palestinienilor cu romanii. Pentru care motiv a uitat sa ne descrie faptele si minunile facute de Cristos in Palestina si de ce a omis sa vorbeasca despre orasul nasterii lui?

Nazaretul descris in Biblie nu se asemana deloc cu Nazaretul de astazi. Orasul care are astazi acest nume, se afla construit in adancitura dintre dealurile moi ale Galileei. Toata athitectura lui este noua si nu are nici un fel de asezare arheologica antica, care sa semene cu descrierea biblica.

g20

g18

In Biblie insa, orasul Nazaret este descris ca un oras montan. El se afla pe un munte care avea pe partea opusa o prapastie adanca. Luca 4/16-30 “Când au auzit acest lucru, toti cei din sinagogă s-au umplut de mânie;  s-au sculat, l-au dus afară din oras, și l-au dus până în varful muntelui pe care orașul lor a fost construit, ca să-L arunce jos în prăpastie. Dar el trecu prin mijlocul lor și a plecat “

De fapt,  Evangheliile vorbesc insistent de un munte si de un oras care se gasea pe un munte, ca fiind locul in care s-a nascut si a trait Isus: “Nu poate fi ascuns un oraș care se gaseste asezat pe un munte” (Matei 5/14).  De retinut, este si un pas din Evanghelia copta a lui  Toma: “… Isus a spus, “Nici un oraș construit pe un deal înalt și fortificat nu pot fi cucerit, nici ascuns … “” (Vang. coptă Thomas, 31-32). Pe de alta parte, Evangheliile vorbesc si de locurile frecventate cel mai mult de Isus.

Orasele Betsaida, Capernaum  si Corazim, sunt locurile pe care Isus le frecventa cel mai des. Aceasta inseamna ca versantului de nord si nord-est al laculul Tiberiade era locul cel mai apropiat de casa lui. Tot din Betsaida erau si marea majoritate a apostolilor lui. Conform Bibliei, acolo era locul unde Isus a realizat cel mai mare număr de „minuni.”  Tot impotriva acelor orașe a inceput sa predice, manat de  furie,  blesteme întunecate. Nu s-a infuriat împotriva Nazaretului, a Caanei, sau a Magdalei care erau cele mai cunoscute locuri din Galileea centrala. El s-a infuriat impotriva asezarilor pe care le frecventa zilnic. Nazaretul nu are acces la lac, iar distanta dintre ele este considerabilă, asa cum se vede in harta de mai jos.

g17

Daca Nazaretul biblic nu se aseamana deloc ca descriere cu cel actual, inseamna ca romanii au descris o alta asezare. Aceasta nu avea nici in clin nici in maneca cu Nazaretul pe care l-au edificat 3 secole mai tarziu in partea meridionala a Palestinei. Orasul descris atat de precis in Biblie se gasea in apropierea lacului Tiberiade numit si Marea Galileei. El se afla in apropierea oraselor frecventate de Isus. Era construit pe o culme muntoasa care avea o parte lina si una abrupta, care continua cu o prapastie ametitoare. Era un oras destul de mare, populat in mare parte de mestesugari si avea o sinagoga importanta, unde veneau oameni din toate partile.

Descoperirea adevaratului oras despre care romanii scriu in Biblie ca ar fi fost patria natala a lui Isus, a fost facuta de doi italieni. Nu stiau unul de celalalt, dar amandoi au dedicat ani buni de truda pentru a deconspira minciunile bisericii. Numele lor este David Donnini si Alessio De Angeli. Ei demonstreaza ca descrierile biblice ale locului natal al lui Isus nu au nici cea mai mica legatura cu Nazaretul existent astazi. Acesta are alta pozitionare, alte forme de relief si nici un fel de religve arheologice ale epocii in care se presupune ca ar fi trait Isus.

Ei au scris studii extrem de ample si documentate despre descoperirile lor, spre disperarea si furia fara margini a bisericii catolice. Au fost primii oameni care au demonstrat ca Nazaretul biblic, era de fapt orasul Gamala. Acesta a fost adevaratul loc pe care l-au descris romanii ca fiind Nazaretul biblic. Mai jos, puteti vedea Gamala, si resturile civilizatiei ei de acum 2000 de ani. Acest oras era situat pe cocoasa imensa a unei coline inalte cat un munte, care avea pe partea opusa o prăpastie. Acolo in varf, s-au gasit resturile unei mari asezari de mestesugari si ale unei sinagogi ale carei superbe ramasite  pot fi vazute si astazi.

g19

  Desigur, trebuie sa fi existat un motiv destul important, din moment ce evanghelistii au ascuns orice legatura dintre Isus si Gamala, pe care au transformat-o intr-o resedinta fictiva ca Nazaretul. Nu este ceva  nou, pentru ca doar in acest fel au reusit sa ascunda absolut tot sub nasul nostru. In cazul de fata, au utilizat diferiti termeni geografici pentru a masca sensurile nedorite. De exemplu, adjectivele „caananeu” și „galilean”, care sunt intelese ca indicatii geografice, sunt de fapt expresii utilizate  in ebraica si latina, pentru a indica zeloții, gherilierii si yahwisti. Acestia au luptat impotriva romanilor pentru a restabili un Mesia vrednic in fruntea templului si  un rege demn pe tronul Israelului. Al doilea  motiv a fost pentru ca Gamala, a fost orasul care era patria  zeloților. Acolo s-au născut figuri proeminente ale luptei  mesianice, ca Ezechia, ucis de Irod în persoană si fiului lui, Iuda, numit Iuda Galileanul, fondatorul miscarii zelote. In al treilea rand, Gamala, era cunoscut romanilor ca fatidicul oras fortificat de pe munte, de care toti isi aminteau, ca de unul dintre cele mai blestemate locuri ale activitatii lor politice și militare din Palestina.

In timpul  războaielor din anii  66/70, Gamala a fost asediat de legiunile lui Vespasian. După lungi  și dificile luni, în care insasi viitorul imparat a participat la lupte, a fost cucerita. Acestui  fapt, i-a urmat episodul dramatic de sinucidere in masă a locuitorilor lui. Sinuciderea era un comportament tipic al zelotilor, care s-au aruncat in varfurile propriilor sabii. Altii s-au aruncat in prapastia de langa sinagoga, pentru a nu ajunge prizonieri in mainile invadatorilor. Acestea au fost motivele pentru care editorii  Evangheliilor au ascuns intentionat orice legătură posibilă între Isus și impresionanta miscare zelota.

Cele doua orase importante ale vietii lui Isus, Nazaret, locul nasterii sale si  Betleem, cel al resedintei, au fost introduse in mod artificial de către evanghelisti in povestea biblica. Intentia lor era de a picta un Isus Hristos teologic, foarte indepartat de personajul care, în timpul domniei lui Tiberius, a trait cu adevarat in tara martirizata a Palestinei.” Sunt multe dovezi care subliniaza fara umbra de dubiu ca orasul Gamala a fost locul inspiratiei romanilor pentru a-si construi povestea existentei lui Isus pe plaiurile Palestinei.

In Evanghelia după Luca avem un alt detaliu interesant: “În acele zile, (adica imediat dupa nasterea lui Isus) Maria a plecat in călătorie  catre  munte si a ajuns in graba orasul lui Iuda” (Luca 1: 39). În primul secol nu este atestată existența nici unui oras  “al lui Iuda” situat pe un munte. Deci, care era acest “munte”, pe care Maria ar fi trebuit să il ajunga “în grabă”, pentru a merge in “orasul lui Iuda”?  Singurul oras  de pe munte, unde Maria se putea duce in graba era orasul Gamala care era resedinta lui Iuda Galileanul, capul zelotilor. Un alt aspect important care a fost folosit de romani ca sa creioneze cat mai puternic pe acest Isus al lor, este legat tot de figura lui Iuda Galileanul. Acesta a fost pentru romani, cel mai aprig si neinfricat dusman al lor. Curajul si darzenia lui a dat zelotilor puterea pentru a lupta cu mainile aproape goale impotriva hoardelor legiunilor romane inarmate pana in dinti. Alaturi de el au fost intotdeauna fii lui:  Ioan, Simon, Iacov, Iuda și Iosif, care in povestea biblica devin fratii lui Isus. In povestea biblica bravul Iuda Galileanul devine Iuda Escariota, Isus devine fiul stafiei, iar copii lui Iuda devin fratii lui.

Cei doi cercetatori italieni fac si niste calcule, deloc de neglijat, pe langa alte dovezi excelente si de necontestat, care dovedesc ca singurul oras care a inspirat romanii in scrierea povestii lui Isus, a fost Gamala. Astfel, din Evanghelia lui Marcu aflam că Isus pleca in fiecare zi din Nazaret catre lacul Tiberiade, intorcandu-se apoi catre seara. Cum reusea sa faca acest lucru mergand pe picioare 40 de km dus si intors, cat este distanta dintre Nazaret si Marea Galileii? Dar de la punctul sudic al lacului pana in orasele mentionate mai avea alti 40-50 de km de facut. Practic, în fiecare zi Isus, ar fi trebuit să parcurga pe jos cam 160 km. Facand un mic calcul, ar rezulta că într-un an, Isus, ar fi parcurs nu mai puțin de 58.400 km, care corespund aproximativ cu o data si jumatate inconjurul Pământului,  iar în zece ani ar fi parcurs traseul Terra-Luna dus si intors.

Si totusi… de unde au scornit romanii numele de Nazaret?? Ei nu ar fi putut face aceasta asociere intre Nazaret si Isus Cristos daca un sambure de adevar nu ar fi existat. Numele Nazaret are la baza radacina NZR care inseamna „adevar”, iar Isus inventat, stim ca este numit „Adevarul”, ”Calea” si „Lumina”. Un  text apocrif gnostic, intitulat  „Evanghelia lui Filip”, descoperit secolul trecut la  Naj Hammadi in Egipt spune: “Apostolii care au fost inaintea noastra l-au numit: „Isus  Nazareno Cristo”, ”Nazara” si „Adevărul “. Deci atunci a fost numit “Nazareno” si  “Acela al adevarului” … “(Vang. de Philip, punctul 47).

Termenul „nazareno”, „nazarineanul” sau „nazareu”  este de obicei înțeles ca locuitor al orasului Nazaret. Expresia  Isus din Nazaret  înseamnă, în mod automat,  Isus care s-a nascut in orasul Nazaret, sau pe scurt Isus din Nazaret. În versiunile grecești ale Evangheliilor canonice citim „IhsouV” sau „NazoraioV” (Iesous sau Nazoraios), care sunt o transcriere in greaca din ebraica  antica a  termenului „Yehoshua ha notzrì”  sau din  aramaică a termenului „Yeshu nazorai”.  In trecut, nici  una dintre aceste expresii nu au avut  vreo legătură cu orasul Nazaret, si nici nu au indicat in vreun fel nationalitatea sau originea lui Isus in acele locuri.

Traducerea corecta a expresiei ebraice „Yehoshua ha notzrì” sau a celei aramaice „ Yeshu nazorai inseamna Isus Nazireul sau Nazireanul nicidecum Isus din Nazaret. Acest lucru este extrem de important pentru ca este primul pas care s-a facut pentru creionarea personajului biblic intitulat Isus din Nazaret. Nazireatul era un comportament pe care puteai sa il ai toata viata sau doar o perioada de timp bine determinata, care este foarte clar definit in Biblie, in Numerele 6/1-21:” Vorbeşte fiilor lui Israel şi zi către ei: Dacă bărbat sau femeie va hotărî să dea făgăduinţă de nazireu, ca să se afierosească nazireu Domnului, Să se ferească de vin şi de sicheră; oţet de vin şi oţet de sicheră să nu bea şi nimic din cele făcute din struguri să nu bea; nici struguri proaspeţi sau uscaţi să nu mănânce. În toate zilele, cât va fi nazireu, să nu mănânce, nici să bea vreo băutură făcută din struguri, de la sâmbure până la pielită. În toate zilele făgăduinţei sale de nazireu să nu treacă brici pe capul său; până la împlinirea zilelor, câte a afierosit Domnului, este sfânt şi trebuie să crească părul pe capul lui. În toate zilele, pentru care s-a afierosit pe sine să fie nazireul Domnului, să nu se apropie de trup mort: Când va muri tatăl său, sau mama sa, sau fratele său, sau sora sa, să nu se spurce prin atingerea de ei, pentru că afierosirea lui Dumnezeu este pe capul lui. În toate zilele cât va fi nazireu, este sfântul Domnului.”

Iata si motivul pentru care Isus a fost zugravit ca fiind batjocorit de romanii care i-au pus coroana pe cap si ii dadeau sa bea otet. Nazireii aveau reguli extrem de stricte, asa cum ati vazut mai sus, iar Isus era unul din ei. In alte paragrafe se specifica ca un nazireu nu trebuie sa aiba nici un contact cu nici un fel de impuritati, printre care  sangele si mortii. De asemenea nazireii erau vegetarieni sau vegani. Cei mai celebri nazirei au fost Samson și profetul Samuel, care a sărbătorit ungerea regală a lui David.

Deci, pana la construirea orasului Nazaret, Isus biblic, nu era un locuitor al Nazaretului, ci un nazireu. In realiatate, nazireii erau oamenii care lasau societatea bolnava in care traiau. Ei se retrageau departe de aceasta pentru a putea trai ca niste adevarati oameni spirituali. Nazireii si gnosticii nu aveau legaturi cu religile, care de alfel nici nu existau in acea vreme. Ei cunosteau invatamintele antice, cele care contineu adevarul si care au fost apoi transformate in evanghelii. Din acest motiv, asa cum vom vedea, ei erau considerati cei care merg pe calea adevarului si a luminii. Acesta este motivul pentru care romanii au dorit sa creioneze un Isus curat, asa cum erau acei oameni din comportamentul si stiinta carora s-au inspirat sa-l creeze. Cand au construit orasul Nazaret, au schimbat cateva paragrafe biblice in care Isus apare cu noul sau nume „Isus din Nazaret”, facand in acest fel, ca orasul sa devina o adevarata mina de aur pentru biserica.

Tot nazirean a fost si Ioan Botezatorul, asa cum ne spune evanghelia lui Luca 1/15”Căci va fi mare înaintea Domnului; nu va bea vin, nici altă băutură ameţitoare şi încă din pântecele mamei sale se va umple de Duhul Sfânt.” La inceput Isus a fost creat ca fiind un Naziereu, asa cum spune Biblia, careia i-au scapat destul de multe paragrafe in care este numit nazireu. Faptele apostolilor: 2/22” Bărbaţi israeliţi, ascultaţi cuvintele acestea: Pe Iisus Nazarineanul, bărbat adeverit între voi de Dumnezeu, prin puteri, prin minuni şi prin semne pe care le-a făcut prin El Dumnezeu în mijlocul vostru, precum şi voi ştiţi” Faptele apostolilor 3/6”Iar Petru a zis: Argint şi aur nu am; dar ce am, aceea îţi dau. În numele lui Iisus Hristos Nazarineanul, scoală-te şi umblă. Faptele apostolilor: 4/10”Cunoscut să vă fie vouă tuturor, şi la tot poporul Israel, că în numele lui Iisus Hristos Nazarineanul, pe Care voi L-aţi răstignit, dar pe Care Dumnezeu L-a înviat din morţi, întru Acela stă acesta sănătos înaintea voastră!”

Un alt aspect interesant se refera la familia lui Isus si la nasterea sa, care pentru biserica sunt adevarate miracole ceresti pe care nu ni le poate explica. De  2000 de ani tese in jurul acestora o aura de mister si misticism fara egal. In unele evanghelii apocrife Maria apare ca un fel de om-inger care sta intr-o manastire, iar ingerii domnului vin si o hranesc cu o licoare miraculoasa. In altele apare copilaria lui Isus, iar in altele viata Mariei. Stati linistiti! Toate aceste fapte ireale au fost intocmite cu grija la cateva secole departare de presupusa viata si moarte a lui Isus. Panza acesta de paianjen a fost tesuta in timp si continua si astazi sa fie din ce in ce mai deasa si mai neinteleasa.

In realitate Biblia este plina de povestiti in care sunt zugravite nasteri la fel de misterioase ca cea a lui Isus, care s-au produs prin vointa domnului. El stia intotdeauna cand se va naste fatul, ce sex va avea si motivul pentru care fusese conceput. Toti acesti „nascuti  din spirit” aveau misiuni importante de indeplinit. Femeile care au conceput copii si au nascut la varste tinere sau extrem de inaintate prin vointa Spiritului sau a Sfatului Duh au fost Sara, sotia lui Avram si mama lui Iacob, sotia lui Manoah, mama lui Samson, Elisabeta, mama lui Ion Botezatorul, Maria, mama lui Isus. La toate venea prima data un inger care era mesager al domnului. Acesta le anunta ca vor deveni mame, le spunea sexul viitorului copil, ce nume va trebui sa aiba, perioada cand acestea vor naste si ce vor face acesti copii cand vor devin majori.

Oare vreunul dintre acesti credinciosi s-o fi intrebat vreodata, macar asa in treacat, cum este posibil ca un spirit sa vina asa tiptil, sa sufle peste burta unei femei de 90 de ani si brusc, acesta sa ramana insarcinata? Sau cum este posibil ca o lumina sa vina din cer si sa insamanteze pantecul unor muritoare? Pe langa aceste ineptii fara egal, cu Maria povestea intrece orice limita a logicii si bunului simt. Ea nu numai ca naste pe Isus si ramane fecioara, dar mai mult decat atat, da nastere  fratilor  si surorilor lui Isus si chiar si dupa aceaste nasteri ramane virgina. Cu alte cuvinte, se pare ca si Iosif sufla noaptea peste burta ei, ca  sa ramana insarcinata cu viitori lui copii. Manuscrisele antice abunda de astfel de povestiri in care o mama virgina da nastre la copii doriti de zei, cu mult inainte de povestea acestui Isus biblic. Iata cateva dintre cele mai cunoscute fecioare cu prunci.

g16

Nuuu. Treziti-va! Ingerul le anunta ce au decis zeii, care veneau apoi si le implantau cate un ovul fecundat, al carui sex se stia deja de la inceput, iar la nastre li se facea cate o cezariana. Nu exista la nivel fizic o astfel de „minune” facuta de nici un spirit, indiferent cat ar fi el de smecher si de atotputernic. Cand a inventat aceste enormitati, biserica s-a intrecut pe ea insasi in dementa si cretinism.

Gabriela Dobrescu-Secretele Bibliei

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s